Testfase: 3. kvartal 2010:  side 2.
Citroën C4 - Honda CR-Z - Hyundai iX35 - Suzuki Swift   

  Sikkerbil.dk - bag stjernerne -  på dansk  -        tilbage til forsiden: klik på flaget

Fire på toppen

Fotogalleri af de fire testede biler:

Billederne viser bl.a., hvor godt man bliver pakket ind i airbags. Mest effektivt i Suzuki Swift, der har  to frontairbags, to sideairbags, gardinairbags og knæairbag i førersiden. Resultatet blev da også derefter!



Citroën C4

Front Side Pæl
15,3 7,8 6,5

Maks

16

Maks.

8

Maks.

8

 

 

Frontaltesten gik fint og sidetesten også.

Pæletesten viste, at Citroën endnu ikke har fået indstillet sig på den nye og skrappere test, hvor der medregnes påvirkningerne fra hoved til sæde. Ikke som tidligere, hvor hovedbeskyttelsesairbag  kunne give et eller to pluspoint

 

 

Honda CR-Z plug-in el-hybrid

Front Side Pæl
14,6 8,0 7,9

Maks

16

Maks.

8

Maks.

8

Honda CR-Z hybrids gardinairbag  udløses også ved et frontalkollission. Det har bl.a. Saab længe gjort og filosofien er, at en kollision ikke altid er helt rent forfra, ligesom situationen tit udvikler sig med flere biler indblandet. Ulempen er, at bilen bliver dyrere at reparere


 

Videoer - klik på billederne herunder og se de barske videoer

Citroën C4


Hyundai iX35

Honda CR-Z

Suzuki Swift

 

 

 

se videoer i bunden af siden

 

 

 

Suzuki Swift

Front Side Pæl
15,7 7,9 7,3

Maks

16

Maks.

8

Maks.

8

Suzuki Swifts gardin-airbag udløses også ved en frontalkollision. Bemærk knæairbaggen, der har vist sig som et nyttigt sikkerhedsudstyr

 

 

Hyundai iX35

 

 

Front Side Pæl
15,2 7,5 6,6

Maks

16

Maks.

8

Maks.

8

Tilbage til forsiden af testen

   

                                    www. sikkerbil.dk © 2010 •  Mail: info@sikkerbil.dk